4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

P1070903
P1070903 nowe
Komentarzy: 0
nieznany

Ikarus 280

Nazwa producenta: Ikarus
Nazwa modelu: Ikarus 280.26
Podwozie: Ikarus 280
Nadwozie: Ikarus 280
Produkcja: 1971-2003
Silnik: Rába D2156HM6U
Producent: Rába
Nazwa: D2156HM6U
Pojemność skokowa (w cm³): 10350 cm³
Maksymalna moc: 141 kW (192 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2100 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 697Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1300 rpm
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: Csepel ASH-75-2
Producent: Csepel
Nazwa: ASH-75-2
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Ilość biegów: 5
Produkcja: 1981-1989
Nazwa: S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Ilość biegów: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Produkcja: 1989-1992 (wóz 1062 i 1064, oraz prawdopodobnie wozy: 1063, 1065, 1066 i 1067).
Układ Drzwi: 2-2-2-2 harmonijkowe (4-4-4-4)
Długość: 16500 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3160 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 160
Miejsc siedzących: 35
Minimalny poziom podłogi: 920 mm
Maksymalny poziom podłogi: 940 mm

Inne informacje:
Wersja dla Polski
Produkcja: 1981-1992 (Hits: 3923)
Podkategorie
1001 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 691N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.

Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02;
- przed i po NG obsługiwał głownie brygady dodatkowe.

Autobus sprzedano radomskiemu przewoźnikowi ITS Michalczewski.

1002 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 692N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasna pamarańcza.
7. Rok wycofania: 1993r.

1003 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 693N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB: PKS Głogów ('91)
6. Schemat malowania po I NB: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - pomidorowo-brązowy.
7. Rok wycofania: 1995r.

Uwagi:
- w trakcie I NB fotele obito tapicerką skóropodobną koloru jasny grant,
- w trakcie I NB ostatnie fotele nad drugą osią zamontowano przodem do kierunku jazdy, co uniemożliwiała siadanie na nich.

1004 (0)
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 694N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. Rok wycofania: 1986/87r.

Uwagi:
autobus został skasowany po pożarze na skutek zablokowania się kół. Zdarzenie miał miejsce na linii "45" w okolicach Biedrzychowa.

1005 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 695N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('90)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - buraczkowa.
7. Rok wycofania: 1995r.

1006 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 696N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1994r.

1007 (2) nowe
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany: 2000
Właściciele:
(1983-1995) WPK Legnica
(1995-2000) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1983-1994) LGA 697N
(1994-2000) LCC 76??
Numery taborowe:
(1983-1995) 1007 / WPK Legnica
(1995-2000) 1007 / MPK Sp. z o.o. Legnica

Inne informacje:
Długość życia i eksploatacji w KM: 17 lat.
Schemat malowania fabrycznego:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały.
I NG: KAPENA Słupsk (1988 lub 1989).
Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony (lub jasnoczerwony).
II NG: KZNS Solec Kujawski (1994).
Schemat malowania po II NG: strefa okien - żółty przestrzeń pod oknami - cienki pasek: żółty, szeroki pas" niebieski i cienki pas: żółty.
Uwagi:
- w trakcie II NG zamontowano system informacji pasażerskiej Pixela i system zapowiadania przystanków.
Wycofany z eksploatacji i skasowany w 2000 roku.

1008 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 698N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1995r.

Uwagi:
Przed i po I NG autobus przeważnie obsługiwał brygady dodatkowe, szczególnie linię "8" (Poznańska - Iwaszkiewicza).

1009 (2) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 699N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - pomarańczowy.
7. II NG (odbudowa po wypadku) KAPENA Słupsk ('91)
8. Schemat malowania po II NG (odbudowie): strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
9. Rok wycofania: 1995r.

Uwagi:
Niecałe dwa miesiące po I NG autobus na linii "45" zderzył się w Rzeszotarach z ciężarówką. W wyniku kolizji ranne zostały 22 osoby, w tym jedna ciężko, tylna część sekcji B została zniszczona. Zdecydowano się jednak na odholowanie Ikarusa do Słupska, gdzie wykonano jego odbudowę, by mógł powrócić do ruchu.

1010 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 770N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1993r.

Ciekawostka: jechałem nim w 1990 roku linią "22" spod Szpitala w Złotoryi. Ikarus na linii "22" był rzadkością z powodu trudności w zawracaniu na pętli przy ul. Hożej.

1011 (2) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 771N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - żółty przestrzeń pod oknami - cienki pasek: żółty, szeroki pas" niebieski i cienki pas: żółty.
9. Rok wycofania: 2001r.

Uwagi:
- w trakcie II NG zamontowano system informacji pasażerskiej Pixela i system zapowiadania przystanków,
- po likwidacji WPK Legnica autobus został przejęty MPK sp. z o. o. w Legnicy.

1012 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 772N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88/89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - buraczkowo-brązowy.
7. Rok wycofania: 1995r.

Sprzedany do Chebzia na Górnym Śląsku.

1013 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 773N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1992/93r.

1014 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 774N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.

1015 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 775N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod czerwony.
7. Rok wycofania: 1992/93r.

Ciekawostka: dwaj zmiennicy objęli wspólnie po odstawieniu #1015 nowo zakupionego Ikarusa 280.26 o numerze #1064.

1016 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 776N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.

Uwagi:
sprzedany do KAPENA Słupsk, skąd do odbudowie został odkupiony przez ITS Michalczewski w Radomiu. Zdjęcia na TWB.

1017 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 777N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasny buraczkowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('93/94)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
9. Rok wycofania: 1999r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1018 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 778N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1994r.

1019 (0)
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 779N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.

Autobus sprzedano radomskiemu przewoźnikowi ITS Michalczewski (foto na TWB).

1020 (2) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 780N, LCC 4976
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB: WPK Legnica ('88), podczas której poprawiono lakier; miejsca malowane na czerwono pokryto kolorem bordowym.
6. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
7. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95).
9. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy w barwach MPK sp. z o. o. Legnica (biały i niebieski).
10. Rok wycofania: 2000r.

1021 / 327 (3) nowe
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany:
Właściciele:
(1983-1995) WPK Legnica
(1995-) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1983-1999) LGA 327N
(1999-) WWO 0047
Numery taborowe:
(1983-1988) 1021 / WPK Legnica
(1988-1995) 327/ WPK Legnica
(1995-) 327 / MPK Sp.z o.o. Legnica

Inne informacje:
Schemat malowania: strefa okien - biały, 1/2 pasa pod oknami: czerwony, 1/2 pasa od spodu: biały.
I NG: LZNS Lublin w 1988 roku - przebudowa na Pogotowie Techniczne. W związku z wypadkiem, jakiemu autobus uległ w 1988 roku na linii "45" i niedającym się odwrócić uszkodzeniem sekcji B, został przeznaczony na Pogotowie Techniczne. W celu dokonania przebudowy autobus wysłano do LZNS w Lublinie, gdzie obok przebudowy dokonano kompletnego remontu i lakierowania.
- II NG w 1993 roku - LZNS Lublin (schemat malowania: strefa okien - biała; poniżej okien - czerwony),
- III NG w 1998 roku - KZNS Solec Kujawski (schemat malowania po III NG: biało - niebieski, zgodnie ze schematem malowania autobusów Ikarus 280.26 w MPK Sp. z o. o. w Legnicy).

Autobus do dnia dzisiejszego znajduje zatrudnienie w MPK Sp. z o. o. w Legnicy.

1022 (0)
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 328N, LCB 8035
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.

Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02

1023 (3) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 329N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. I NB: WPK Legnica ('91), podczas której poprawiono lakier; miejsca malowane na kolor jasnopomarańczowy pokryto kolorem zgniłopomarańczowym przechodzącym w pomidorowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
9. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95).
9. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
10. Rok wycofania: 1999 r.

1024 (0)
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 330N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - wiśniowy.
7. Rok wycofania: 1995r.

1025 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 791N, LIA 4733
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2000r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1026 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 941N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasna pomarańcza.
7. Rok wycofania: 1993r.

Ciekawostka: autobus po wycofaniu stał przez kilka tygodni na dzikim parkingu u zbiegu ul. Chojnowskiej i Piastowskiej (miejsce obecnej Galerii Ferio).

1027 (2) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 942N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. II NG: LZNS Lublin ('92)
8. Schemat malowania po II NG:
- strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy
- foto po II NG na TWB
10. Rok wycofania: 1996r.

1028 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 943N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 1996r.

Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02 (foto na TWB)

Ciekawostka: autobus obsługiwał wyłącznie brygady szczytowe i przez cały okres eksploatacji był prowadzony przez jednego, tego samego kierowcę.

1029 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 944N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.

1030 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 945N, LIA 1205
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony (foto na TWB)
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2002r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1031 (0)
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 946N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - wiśniowy.
7. Rok wycofania: 1994r.

1032 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 947N, LCC 0799
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95/96).
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2001r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1033 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 948N, LCC 9329
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2002r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1034 (1) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 949N, LIA 1534
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB w WPK Legnica ('88), a z nią związane lakierowanie - miejsca czerwone otrzymały zmatowiony bordowy lakier.
6. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
7. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96).
9. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
10. Rok wycofania: 2002r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1035 (2) nowe
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 950N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('93)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony (foto na TWB, ale opis błędny co do miejsca II NG).
9. Rok wycofania: 2000r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1036 (1) nowe
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 645G
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów ('92)
6. Schemat malowania po I NG:
- strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy (foto na TWB podczas kasacji)
7. Rok kasacji: (zajezdnia MPK Legnica sp. z o. o.) 1998r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

Ciekawostki:
- pierwszy legnicki Ikarus z nową kabiną kierowcy i przesuwanymi drzwiami od kabiny (koloru czarnego). W takie kabiny wyposażone będą już wszystkie pozostałe, fabrycznie nowe Ikarusy, dostarczone dla WPK Legnica,
- #1036 był jedynym Ikarusem z dostaw w latach 1983/84, który jako ostatni został skierowany do I naprawy głównej,
- miał tylko jednego kierowcę od początku do końca, który pewnego razu, podczas awarii drzwi na linii "15", otworzył kabinę i rzekł do pasażerów: "niech mi ktoś pomoże, bo inaczej zawracam!". Pisała o tym zdarzeniu także lokalna prasa.

1037 (1) nowe
Ikarus 280.26
VIN: 3137
Wyprodukowany: 1984
Zezłomowany: 2007
Właściciele:
(1984-1995) WPK Legnica
(1995-2007) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1984-1997) LGA 644G
(1997-2007) LIA 5542
Numery taborowe:
(1984-1995) 1037 / WPK Legnica
(1995-2007) 1037 / MPK Sp. z o.o. Legnica

Inne informacje:
Długość życia autobusu i eksploatacji w KM: 23 lata.
Schemat malowania - fabryczny:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały.
NG 1992 JAMNA-BUS. (wg kolegi @warsaw1977:
I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów 1991).
Schemat malowania po I NG (wg kolegi @warsaw1977):
strefa okien - kremowy, poniżej okien - pomarańcza brazylijska.
NG 1998 KZNS Solec Kujawski.
Schemat malowania po II NG:
nowy - biało-niebieski.
Autobus przejęty przez MPK Sp. z o.o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Zdjęcia autobusu można zobaczyć tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=26540&ticket=0

1038 (1) nowe
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 643G, LIA 6937
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów ('92)
6. Schemat malowania po I NG: - strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('97).
8. Schemat malowania po II NG: nowy - biało-niebieski.
9. Rok wycofania: 2008r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

Uwagi:
- w latach WPK autobus w zasadzie wyłącznie obsługiwał linię "45" (Legnica - Polkowice), niekiedy linię "40" (Legnica - Lubin), rzadko spotykany był na liniach miejskich.

1039 (3) nowe
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 642G, LIA 8615
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('92)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy, poniżej okien - ciemnoczerwony; zderzaki czarne.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('97).
8. Schemat malowania po II NG: nowy - biało-niebieski.
9. Rok wycofania: 2007r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1040 (1) nowe
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 641G, LIA 2528
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2003r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1041 (1) nowe
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 896S, LCA 8072
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2002r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1042 (0)
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 897S
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
6. Schemat malowania po I NG: - strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
7. Rok wycofania: 1998r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1043 (1) nowe
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 898S
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KAPENA Słupsk ('94)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2000r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1044 (0)
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 998C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.

Autobus przejęty przez Komunikację Miejską sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.

Uwaga:
- zdjęcia i dodatkowe informacje na TWB i Województwo Dolnośląskie / Głogów / Komunikacja Miejska sp. z o.o. / Ikarus 280.26 / 444

1045 (0)
Ikarus 280.26
VIN: 2802686082818
Wyprodukowany: 1986
Zezłomowany: 2008
Właściciele:
(1986-1995) WPK Legnica O/Głogów
(1995-2008) KM Sp. z o.o. Głogów
(2008-2008) Challk Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1986-2008) LGJ 999C
Numery taborowe:
(1986-1995) 1045 / WPK Legnica O/Głogów
(1995-1995) 1045 / KM Sp. z o.o. Głogów
(1995-2008) 445 / KM Sp. z o.o. Głogów

Inne informacje:
Przydział:
(1986-2008) Głogów.
Miał liczne naprawy bieżące nadwozia.
Sprzedany na kasację.
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 999C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.

Autobus przejęty przez Komunikację Miejską Sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.

Uwaga:
- zdjęcia i dodatkowe informacje na TWB i Województwo Dolnośląskie / Głogów / Komunikacja Miejska sp. z o.o. / Ikarus 280.26 / 445

1046 (0)
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 082S, LCC 8653
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony (foto na TWB)
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2003r.

Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1047 (0)
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1986
Zezłomowany: 2001
Właściciele:
(1986-1995) WPK Legnica
(1995-2001) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1986-2001) LGA 086S
Numery taborowe:
(1985-1995) 1047 / WPK Legnica
(1995-2001) 1047 / MPK Sp. z o.o. Legnica

Inne informacje:
Długość życia autobusu i eksploatacji w KM: 15 lat.
Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.
NG: KZNS Solec Kujawski (1995).
Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK Sp. z o.o. w Legnicy.
Rok wycofania: 2001.
Autobus przejęty przez MPK Sp. z o.o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1048 (2) nowe
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 087S, LCC 8679
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony. NB w WPK Legnica - nowy lakier (1991).
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 200?.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.

1049 (0)
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 869C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.

Autobus przejęty przez Komunikację Miejską sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.

1051 (0)
Ikarus 280.26
VIN: 280.26.1155.89
Wyprodukowany: 1989
Zezłomowany: 2008
Właściciele:
(1989-1995) WPK Legnica O/Głogów
(1995-2008) KM Sp. z o.o. Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1989-2000) LGA 756B
(2000-2008) DGL A637
Numery taborowe:
(1989-1995) 1051 / WPK Legnica O/Głogów
(1995-1995) 1051 / KM Sp. z o.o. Głogów
(1995-2008) 451 / KM Sp. z o.o. Głogów

Inne informacje:
(24.07.1989) Data pierwszej rejestracji.
VIN w dokumentach pojazdu: 1155.
Przydział:
(1989-1995) OTE-2 Głogów.
(03.04.1995) Przejęty przez KM Sp. z o.o. Głogów.
(2005) NB w zajezdni KM Głogów. Naprawa blacharki i lakierowanie.
(2008) Sprzedany w wyniku przetargu na kasację do Challk Głogów.
(26.02.2008) Wyrejestrowanie pojazdu. Przyczyna wyrejestrowania: Przekazanie pojazdu do demontażu.

Zdjęcia tego autobusu można zobaczyć tu:
http://www.autobusownia.pl/categories.php?cat_id=66
i tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=27325&ticket=1162

1052 (3) nowe
Ikarus 280.26
VIN: 280.26.1209.89
Wyprodukowany: 1989
Zezłomowany: 2009
Właściciele:
(1989-1995) WPK Legnica
(1995-2009) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1989-2009) LCA 671B
Numery taborowe:
(1989-1995) 1052 / WPK Legnica
(1995-2009) 1052 / MPK Sp. z o.o. Legnica

Inne informacje:
Producent: Ikarus.
Silnik: Rába / MAN: D2156HM6U.
Moc / pojemność silnika: 141 kW / 192 HP / 10,350 l.
Skrzynia biegów: Csepel: ASH-75-2 (5-cio biegowa).
Miejsc (siedzących / ogółem) 35 / 160.
Układ drzwi: [4-4-4-4].
Lata produkcji: (1981-1990).
NG: 1998 (KZNS Solec Kujawski).
Sprzedany i odholowany na skup złomu do Rzeszotar.

1053 (0)
1054 (0)
1055 (1) nowe
1056 (1) nowe
1057 (0)
1059 (0)
1060 (0)
1061 (3) nowe
1064 (1) nowe
1065 (0)
1066 (0)
1067 (1) nowe
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1992
Zezłomowany: 2001
Właściciele:
(1993-1995) WPK Legnica
(1995-2001) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1993-1999) LCB 9823
(1999-2001) WWO 1835
Numery taborowe:
(1993-1995) 1067 / WPK Legnica
(1995-2001) 1067 / MPK Sp. z o.o. Legnica

Inne informacje:
Długość życia i eksploatacji autobusu: 8 lat.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
Zajezdnia: Legnica.
Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.

Film z udziałem tego autobusu w ruchu można zobaczyć tu:
https://www.youtube.com/watch?v=S1B5jLVDJds

LCA 437B (0)
Ikarus 280.26
VIN: 2802681144
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany:
Modernizacje:
(1990) Ikarus 280/A
(LZNS) Silnik: (Rába D2156HM6U, Moc Silnika: 141 kW / 192 HP, pojemność silnika: 10350 cm3), Skrzynia biegów: (Csepel ASH-75-2 (5-cio biegowa)
Właściciele:
(1990-1992) WPK Legnica
(1992-1995) WPK Legnica OTE Głogów
(1995-) KM Sp. z o.o. Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1990-2000) LCA 437B
(2000-) DGL A068
Numery taborowe:
(1995-) 400 / KM Sp. z o.o. Głogów

Inne informacje:
(19.07.1990) Zarejestrowany w Legnicy.
Autobus został zakupiony w LZNS Lublin jako Pogotowie Techniczne w 1990 roku.
(1993) NG w KAPENIE, w Słupsku (schemat malowania: strefa okien - biały; poniżej okien - czerwony)
(03.04.1995) Przekształcenie oddziału w KM Sp. z o.o. Głogów.
(05.2000) Zmiana rejestracji.
(2000) Pojazd przeszedł remont bieżący w Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. Głogów. Została wzmocniona i naprawiona w tym czasie kratownica. Pomalowany został na nowe barwy.
(2017) NG w Jaworscy Bralin.

Inne zdjęcia tego autobusu można zobaczyć tu:
http://www.autobusownia.pl/categories.php?cat_id=61
i tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=240248&ticket=1162



Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.

Nie ma zdjęć w tej kategorii




Zdjęć na stronie: 

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Ikarus 280 (Nowe zdjęcia)

Designed by Mychas  free 4images template affordable hosting