Losowe zdjęcie |
 |
 P1070903 nowe
Komentarzy: 0 nieznany
|
 |
|
 |
 |
Ikarus 280 |
 |
Nazwa producenta: Ikarus
Nazwa modelu: Ikarus 280.26
Podwozie: Ikarus 280
Nadwozie: Ikarus 280
Produkcja: 1971-2003
Silnik: Rába D2156HM6U
Producent: Rába
Nazwa: D2156HM6U
Pojemność skokowa (w cm³): 10350 cm³
Maksymalna moc: 141 kW (192 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2100 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 697Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1300 rpm
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: Csepel ASH-75-2
Producent: Csepel
Nazwa: ASH-75-2
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Ilość biegów: 5
Produkcja: 1981-1989
Nazwa: S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Ilość biegów: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Produkcja: 1989-1992 (wóz 1062 i 1064, oraz prawdopodobnie wozy: 1063, 1065, 1066 i 1067).
Układ Drzwi: 2-2-2-2 harmonijkowe (4-4-4-4)
Długość: 16500 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3160 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 160
Miejsc siedzących: 35
Minimalny poziom podłogi: 920 mm
Maksymalny poziom podłogi: 940 mm
Inne informacje:
Wersja dla Polski
Produkcja: 1981-1992 (Hits: 3923)
Podkategorie |
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 691N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.
Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02;
- przed i po NG obsługiwał głownie brygady dodatkowe.
Autobus sprzedano radomskiemu przewoźnikowi ITS Michalczewski.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 692N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasna pamarańcza.
7. Rok wycofania: 1993r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 693N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB: PKS Głogów ('91)
6. Schemat malowania po I NB: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - pomidorowo-brązowy.
7. Rok wycofania: 1995r.
Uwagi:
- w trakcie I NB fotele obito tapicerką skóropodobną koloru jasny grant,
- w trakcie I NB ostatnie fotele nad drugą osią zamontowano przodem do kierunku jazdy, co uniemożliwiała siadanie na nich.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 694N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. Rok wycofania: 1986/87r.
Uwagi:
autobus został skasowany po pożarze na skutek zablokowania się kół. Zdarzenie miał miejsce na linii "45" w okolicach Biedrzychowa.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 695N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('90)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - buraczkowa.
7. Rok wycofania: 1995r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 696N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1994r.
|
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany: 2000
Właściciele:
(1983-1995) WPK Legnica
(1995-2000) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1983-1994) LGA 697N
(1994-2000) LCC 76??
Numery taborowe:
(1983-1995) 1007 / WPK Legnica
(1995-2000) 1007 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Długość życia i eksploatacji w KM: 17 lat.
Schemat malowania fabrycznego:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały.
I NG: KAPENA Słupsk (1988 lub 1989).
Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony (lub jasnoczerwony).
II NG: KZNS Solec Kujawski (1994).
Schemat malowania po II NG: strefa okien - żółty przestrzeń pod oknami - cienki pasek: żółty, szeroki pas" niebieski i cienki pas: żółty.
Uwagi:
- w trakcie II NG zamontowano system informacji pasażerskiej Pixela i system zapowiadania przystanków.
Wycofany z eksploatacji i skasowany w 2000 roku.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 698N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1995r.
Uwagi:
Przed i po I NG autobus przeważnie obsługiwał brygady dodatkowe, szczególnie linię "8" (Poznańska - Iwaszkiewicza).
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 699N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - pomarańczowy.
7. II NG (odbudowa po wypadku) KAPENA Słupsk ('91)
8. Schemat malowania po II NG (odbudowie): strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
9. Rok wycofania: 1995r.
Uwagi:
Niecałe dwa miesiące po I NG autobus na linii "45" zderzył się w Rzeszotarach z ciężarówką. W wyniku kolizji ranne zostały 22 osoby, w tym jedna ciężko, tylna część sekcji B została zniszczona. Zdecydowano się jednak na odholowanie Ikarusa do Słupska, gdzie wykonano jego odbudowę, by mógł powrócić do ruchu.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 770N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1993r.
Ciekawostka: jechałem nim w 1990 roku linią "22" spod Szpitala w Złotoryi. Ikarus na linii "22" był rzadkością z powodu trudności w zawracaniu na pętli przy ul. Hożej.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 771N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - żółty przestrzeń pod oknami - cienki pasek: żółty, szeroki pas" niebieski i cienki pas: żółty.
9. Rok wycofania: 2001r.
Uwagi:
- w trakcie II NG zamontowano system informacji pasażerskiej Pixela i system zapowiadania przystanków,
- po likwidacji WPK Legnica autobus został przejęty MPK sp. z o. o. w Legnicy.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 772N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88/89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - buraczkowo-brązowy.
7. Rok wycofania: 1995r.
Sprzedany do Chebzia na Górnym Śląsku.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 773N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1992/93r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 774N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 775N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod czerwony.
7. Rok wycofania: 1992/93r.
Ciekawostka: dwaj zmiennicy objęli wspólnie po odstawieniu #1015 nowo zakupionego Ikarusa 280.26 o numerze #1064.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 776N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.
Uwagi:
sprzedany do KAPENA Słupsk, skąd do odbudowie został odkupiony przez ITS Michalczewski w Radomiu. Zdjęcia na TWB.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 777N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasny buraczkowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('93/94)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
9. Rok wycofania: 1999r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 778N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1994r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 779N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.
Autobus sprzedano radomskiemu przewoźnikowi ITS Michalczewski (foto na TWB).
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 780N, LCC 4976
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB: WPK Legnica ('88), podczas której poprawiono lakier; miejsca malowane na czerwono pokryto kolorem bordowym.
6. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
7. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95).
9. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy w barwach MPK sp. z o. o. Legnica (biały i niebieski).
10. Rok wycofania: 2000r.
|
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany:
Właściciele:
(1983-1995) WPK Legnica
(1995-) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1983-1999) LGA 327N
(1999-) WWO 0047
Numery taborowe:
(1983-1988) 1021 / WPK Legnica
(1988-1995) 327/ WPK Legnica
(1995-) 327 / MPK Sp.z o.o. Legnica
Inne informacje:
Schemat malowania: strefa okien - biały, 1/2 pasa pod oknami: czerwony, 1/2 pasa od spodu: biały.
I NG: LZNS Lublin w 1988 roku - przebudowa na Pogotowie Techniczne. W związku z wypadkiem, jakiemu autobus uległ w 1988 roku na linii "45" i niedającym się odwrócić uszkodzeniem sekcji B, został przeznaczony na Pogotowie Techniczne. W celu dokonania przebudowy autobus wysłano do LZNS w Lublinie, gdzie obok przebudowy dokonano kompletnego remontu i lakierowania.
- II NG w 1993 roku - LZNS Lublin (schemat malowania: strefa okien - biała; poniżej okien - czerwony),
- III NG w 1998 roku - KZNS Solec Kujawski (schemat malowania po III NG: biało - niebieski, zgodnie ze schematem malowania autobusów Ikarus 280.26 w MPK Sp. z o. o. w Legnicy).
Autobus do dnia dzisiejszego znajduje zatrudnienie w MPK Sp. z o. o. w Legnicy.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 328N, LCB 8035
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. Rok wycofania: 1996r.
Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 329N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. I NB: WPK Legnica ('91), podczas której poprawiono lakier; miejsca malowane na kolor jasnopomarańczowy pokryto kolorem zgniłopomarańczowym przechodzącym w pomidorowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
9. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95).
9. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony.
10. Rok wycofania: 1999 r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 330N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - wiśniowy.
7. Rok wycofania: 1995r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 791N, LIA 4733
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2000r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 941N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - jasna pomarańcza.
7. Rok wycofania: 1993r.
Ciekawostka: autobus po wycofaniu stał przez kilka tygodni na dzikim parkingu u zbiegu ul. Chojnowskiej i Piastowskiej (miejsce obecnej Galerii Ferio).
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 942N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('88).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnopomarańczowy.
7. II NG: LZNS Lublin ('92)
8. Schemat malowania po II NG:
- strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy
- foto po II NG na TWB
10. Rok wycofania: 1996r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 943N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 1996r.
Uwagi:
- w trakcie I NG umieszczono okna w konfiguracji dla Ikarusa 280.02 (foto na TWB)
Ciekawostka: autobus obsługiwał wyłącznie brygady szczytowe i przez cały okres eksploatacji był prowadzony przez jednego, tego samego kierowcę.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 944N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
7. Rok wycofania: 1996r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 945N, LIA 1205
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony (foto na TWB)
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2002r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 946N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - wiśniowy.
7. Rok wycofania: 1994r.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 947N, LCC 0799
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemny buraczkowy
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('95/96).
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2001r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 948N, LCC 9329
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2002r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 949N, LIA 1534
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NB w WPK Legnica ('88), a z nią związane lakierowanie - miejsca czerwone otrzymały zmatowiony bordowy lakier.
6. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
7. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - ciemnopomarańczowy.
8. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96).
9. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
10. Rok wycofania: 2002r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1983
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 950N
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('89).
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - jasnoczerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('93)
8. Schemat malowania po II NG: strefa okien - kremowy; przestrzeń pod oknami - czerwony (foto na TWB, ale opis błędny co do miejsca II NG).
9. Rok wycofania: 2000r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 645G
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów ('92)
6. Schemat malowania po I NG:
- strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy (foto na TWB podczas kasacji)
7. Rok kasacji: (zajezdnia MPK Legnica sp. z o. o.) 1998r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Ciekawostki:
- pierwszy legnicki Ikarus z nową kabiną kierowcy i przesuwanymi drzwiami od kabiny (koloru czarnego). W takie kabiny wyposażone będą już wszystkie pozostałe, fabrycznie nowe Ikarusy, dostarczone dla WPK Legnica,
- #1036 był jedynym Ikarusem z dostaw w latach 1983/84, który jako ostatni został skierowany do I naprawy głównej,
- miał tylko jednego kierowcę od początku do końca, który pewnego razu, podczas awarii drzwi na linii "15", otworzył kabinę i rzekł do pasażerów: "niech mi ktoś pomoże, bo inaczej zawracam!". Pisała o tym zdarzeniu także lokalna prasa.
|
Ikarus 280.26
VIN: 3137
Wyprodukowany: 1984
Zezłomowany: 2007
Właściciele:
(1984-1995) WPK Legnica
(1995-2007) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1984-1997) LGA 644G
(1997-2007) LIA 5542
Numery taborowe:
(1984-1995) 1037 / WPK Legnica
(1995-2007) 1037 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Długość życia autobusu i eksploatacji w KM: 23 lata.
Schemat malowania - fabryczny:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały.
NG 1992 JAMNA-BUS. (wg kolegi @warsaw1977:
I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów 1991).
Schemat malowania po I NG (wg kolegi @warsaw1977):
strefa okien - kremowy, poniżej okien - pomarańcza brazylijska.
NG 1998 KZNS Solec Kujawski.
Schemat malowania po II NG:
nowy - biało-niebieski.
Autobus przejęty przez MPK Sp. z o.o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Zdjęcia autobusu można zobaczyć tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=26540&ticket=0
|
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 643G, LIA 6937
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: PUTKM JAMNA-BUS Mikołów ('92)
6. Schemat malowania po I NG: - strefa okien - kremowy,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: kremowy.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('97).
8. Schemat malowania po II NG: nowy - biało-niebieski.
9. Rok wycofania: 2008r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Uwagi:
- w latach WPK autobus w zasadzie wyłącznie obsługiwał linię "45" (Legnica - Polkowice), niekiedy linię "40" (Legnica - Lubin), rzadko spotykany był na liniach miejskich.
|
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 642G, LIA 8615
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: LZNS Lublin ('92)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - kremowy, poniżej okien - ciemnoczerwony; zderzaki czarne.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('97).
8. Schemat malowania po II NG: nowy - biało-niebieski.
9. Rok wycofania: 2007r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1984
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 641G, LIA 2528
4. Schemat malowania:
- strefa okien - biały,
- 1/2 pasa pod oknami: czerwony,
- 1/2 pasa od spodu: biały
5. I NG: KAPENA Słupsk ('91)
6. Schemat malowania po I NG: strefa okien - biały; przestrzeń pod oknami - czerwony.
7. II NG: KZNS Solec Kujawski ('96)
8. Schemat malowania po II NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
9. Rok wycofania: 2003r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 896S, LCA 8072
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2002r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 897S
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('94)
6. Schemat malowania po I NG: - strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
7. Rok wycofania: 1998r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 898S
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KAPENA Słupsk ('94)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2000r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 998C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.
Autobus przejęty przez Komunikację Miejską sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.
Uwaga:
- zdjęcia i dodatkowe informacje na TWB i Województwo Dolnośląskie / Głogów / Komunikacja Miejska sp. z o.o. / Ikarus 280.26 / 444
|
Ikarus 280.26
VIN: 2802686082818
Wyprodukowany: 1986
Zezłomowany: 2008
Właściciele:
(1986-1995) WPK Legnica O/Głogów
(1995-2008) KM Sp. z o.o. Głogów
(2008-2008) Challk Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1986-2008) LGJ 999C
Numery taborowe:
(1986-1995) 1045 / WPK Legnica O/Głogów
(1995-1995) 1045 / KM Sp. z o.o. Głogów
(1995-2008) 445 / KM Sp. z o.o. Głogów
Inne informacje:
Przydział:
(1986-2008) Głogów.
Miał liczne naprawy bieżące nadwozia.
Sprzedany na kasację.
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 999C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.
Autobus przejęty przez Komunikację Miejską Sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.
Uwaga:
- zdjęcia i dodatkowe informacje na TWB i Województwo Dolnośląskie / Głogów / Komunikacja Miejska sp. z o.o. / Ikarus 280.26 / 445
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 082S, LCC 8653
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony (foto na TWB)
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('95)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy.
7. Rok wycofania: 2003r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1986
Zezłomowany: 2001
Właściciele:
(1986-1995) WPK Legnica
(1995-2001) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1986-2001) LGA 086S
Numery taborowe:
(1985-1995) 1047 / WPK Legnica
(1995-2001) 1047 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Długość życia autobusu i eksploatacji w KM: 15 lat.
Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.
NG: KZNS Solec Kujawski (1995).
Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK Sp. z o.o. w Legnicy.
Rok wycofania: 2001.
Autobus przejęty przez MPK Sp. z o.o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LGA 087S, LCC 8679
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony. NB w WPK Legnica - nowy lakier (1991).
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 200?.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 869C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.
Autobus przejęty przez Komunikację Miejską sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.
|
Ikarus 280.26
VIN: 280.26.1155.89
Wyprodukowany: 1989
Zezłomowany: 2008
Właściciele:
(1989-1995) WPK Legnica O/Głogów
(1995-2008) KM Sp. z o.o. Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1989-2000) LGA 756B
(2000-2008) DGL A637
Numery taborowe:
(1989-1995) 1051 / WPK Legnica O/Głogów
(1995-1995) 1051 / KM Sp. z o.o. Głogów
(1995-2008) 451 / KM Sp. z o.o. Głogów
Inne informacje:
(24.07.1989) Data pierwszej rejestracji.
VIN w dokumentach pojazdu: 1155.
Przydział:
(1989-1995) OTE-2 Głogów.
(03.04.1995) Przejęty przez KM Sp. z o.o. Głogów.
(2005) NB w zajezdni KM Głogów. Naprawa blacharki i lakierowanie.
(2008) Sprzedany w wyniku przetargu na kasację do Challk Głogów.
(26.02.2008) Wyrejestrowanie pojazdu. Przyczyna wyrejestrowania: Przekazanie pojazdu do demontażu.
Zdjęcia tego autobusu można zobaczyć tu:
http://www.autobusownia.pl/categories.php?cat_id=66
i tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=27325&ticket=1162
|
Ikarus 280.26
VIN: 280.26.1209.89
Wyprodukowany: 1989
Zezłomowany: 2009
Właściciele:
(1989-1995) WPK Legnica
(1995-2009) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1989-2009) LCA 671B
Numery taborowe:
(1989-1995) 1052 / WPK Legnica
(1995-2009) 1052 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Producent: Ikarus.
Silnik: Rába / MAN: D2156HM6U.
Moc / pojemność silnika: 141 kW / 192 HP / 10,350 l.
Skrzynia biegów: Csepel: ASH-75-2 (5-cio biegowa).
Miejsc (siedzących / ogółem) 35 / 160.
Układ drzwi: [4-4-4-4].
Lata produkcji: (1981-1990).
NG: 1998 (KZNS Solec Kujawski).
Sprzedany i odholowany na skup złomu do Rzeszotar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus 280.26
VIN:
Wyprodukowany: 1992
Zezłomowany: 2001
Właściciele:
(1993-1995) WPK Legnica
(1995-2001) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1993-1999) LCB 9823
(1999-2001) WWO 1835
Numery taborowe:
(1993-1995) 1067 / WPK Legnica
(1995-2001) 1067 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Długość życia i eksploatacji autobusu: 8 lat.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
Zajezdnia: Legnica.
Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - czerwony.
Film z udziałem tego autobusu w ruchu można zobaczyć tu:
https://www.youtube.com/watch?v=S1B5jLVDJds
|
Ikarus 280.26
VIN: 2802681144
Wyprodukowany: 1983
Zezłomowany:
Modernizacje:
(1990) Ikarus 280/A
(LZNS) Silnik: (Rába D2156HM6U, Moc Silnika: 141 kW / 192 HP, pojemność silnika: 10350 cm3), Skrzynia biegów: (Csepel ASH-75-2 (5-cio biegowa)
Właściciele:
(1990-1992) WPK Legnica
(1992-1995) WPK Legnica OTE Głogów
(1995-) KM Sp. z o.o. Głogów
Tablice rejestracyjne:
(1990-2000) LCA 437B
(2000-) DGL A068
Numery taborowe:
(1995-) 400 / KM Sp. z o.o. Głogów
Inne informacje:
(19.07.1990) Zarejestrowany w Legnicy.
Autobus został zakupiony w LZNS Lublin jako Pogotowie Techniczne w 1990 roku.
(1993) NG w KAPENIE, w Słupsku (schemat malowania: strefa okien - biały; poniżej okien - czerwony)
(03.04.1995) Przekształcenie oddziału w KM Sp. z o.o. Głogów.
(05.2000) Zmiana rejestracji.
(2000) Pojazd przeszedł remont bieżący w Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. Głogów. Została wzmocniona i naprawiona w tym czasie kratownica. Pomalowany został na nowe barwy.
(2017) NG w Jaworscy Bralin.
Inne zdjęcia tego autobusu można zobaczyć tu:
http://www.autobusownia.pl/categories.php?cat_id=61
i tu:
http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15&nr=240248&ticket=1162
|
|
|
|
Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.
Nie ma zdjęć w tej kategorii
|