4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

Mercedes-Benz O530G Citaro G #189
Mercedes-Benz O530G Citaro G #189 nowe
Komentarzy: 0
cypis

Jelcz 120M

W 1992 roku zaprezentowano i wdrożono do produkcji autobus Jelcz 120M, który jest modernizacją szeroko rozpowszechnionego w Polsce Jelcza PR110M. Najbardziej rzucającymi się w oczy zmianami stylistycznymi pojazdu było zastosowanie w górnej części ściany czołowej nowej wykonanej z tworzywa sztucznego obudowy zewnętrznej miejsca przeznaczonego na tablicę informacyjną oraz zastosowanie szyby tylnej o zmniejszonych wymiarach. Nieznacznie zmienione zostało również wnętrze pojazdu. Zlikwidowano 2 miejsca siedzące na przeciw trzecich drzwi na rzecz przestrzeni dla osób stojących, oraz zmniejszono o 20 mm wysokość pierwszego stopnia w trzecich drzwiach. Jednak najważniejszą zmianą w stosunku do modelu PR110M było zastosowanie zmodernizowanego turbodoładowanego silnika WS Mielec SWT 11/300/1 o mocy maksymalnej 162 kW (220 KM) zblokowanego z 4-biegową skrzynią S4-95 produkcji polskiej. W porównaniu z Jelczem PR110 zastosowano zmienione (szybsze) przełożenie mostu napędowego, dzięki czemu wzrosła prędkość maksymalna oraz uległo znaczącej redukcji zużycie paliwa. Jeszcze w tym samym roku do oferty dołączyła wersja o oznaczeniu 120MM wyposażona w silnik MAN D2866UH o mocy maksymalnej 184 kW (250 KM) oraz 4-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF4HP-500. Stworzono również prototyp autobusu wyposażonego w silnik Volvo THD102KB o mocy maksymalnej 180 kW (245 KM), jednak wersja ta o oznaczeniu 120MV, nie została wprowadzona do produkcji seryjnej.

W 1993 roku model 120MM został zastąpiony przez 120MM/1 z silnikiem MAN D0826LUH05 o mocy maksymalnej 169 kW (230 KM), który spełniał normę czystości spalin Euro-1, silnik był zblokowany z 4-biegową automatyczną skrzynią: ZF 4HP-500.
Źródło: Wikipedia.

Do WPK Legnica w 1993 roku dostarczono cztery fabrycznie nowe Jelcze 120MM/1 - dwa dla zajezdni w Legnicy, jeden dla OTE Głogów i jeden dla OTE Lubin i jeden Jelcz 120M dostarczony do zajezdni w Legnicy. Autobusy były wyposażone w windy dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, jednakże jako sporadycznie wykorzystywane, zostały we wszystkich autobusach zdemontowane.

Kolejne legnickie Jelcze serii 120 i 121, nie zostaną zaprezentowane w tym dziale, ponieważ były dostarczane po likwidacji WPK Legnica na konto powstałych w to miejsce spółek - MPK Sp. z o.o. Legnica i KM Sp. z o.o. Głogów. (Hits: 6665)
Podkategorie
3002 (0)
- rok prod.: 1993
- zajezdnia: OTE Lubin / nast. MPK Legnica sp z o. o.
- nr rej. LCF 3055 / LCC 4369
- I NG: w latach służby w WPK Legnica - nie wykonano
- rok wycofania: 2010

Autobus przejęty przez MPK Legnica sp. z o. o. po likwidacji WPK Legnica. W KAPENA S.A. wykonano naprawę główną w 2003 roku. Był najpóźniej "oddanym" Jelczem 120 MM1 do naprawy głównej, dlatego też najdłużej jeżdżących w oryginalnych barwach kremowo - czerwonych.

3003 (0)
- rok prod.: 1993
- zajezdnia: Legnica / nast. MPK Legnica sp z o. o.
- nr rej. LCA 2419
- I NG: w latach służby w WPK Legnica - nie wykonano
- rok wycofania: 2009

Autobus przejęty przez MPK Legnica sp. z o. o. po likwidacji WPK Legnica. W KAPENA S.A. wykonano naprawę główną w 2003 roku.

W 2006 roku zmieniono silnik na Mielec SW680 i zamontowano manualną skrzynię 4-biegową. Podzespoły te przeszczepiono ze skasowanego Jelcza 120M #3005 /prototypu/ z 1996 roku. Po tej operacji faktycznie stał się Jelczem 120M.

Po wycofaniu z MPK Legnica sp. z o. o. został sprzedany do PKS Dzierżoniów.



Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.

Nie ma zdjęć w tej kategorii




Zdjęć na stronie: 

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Jelcz 120M (Nowe zdjęcia)

Designed by Mychas  free 4images template affordable hosting